fredag 27 juni 2008

Hung, drawn and quartered...

Metal Town 2008 ser ut att bli ett fiasko för min del. När jag först såg att Converge och Opeth skulle spela blev jag exalterad och beställde genast en tvådagarsbiljett innan schemat var klart för att vara säker på att inte missa någon av dem. När schemat sedan släpps och både Converge och Opeth placerats på lördagen tillsammans med de småintressanta akterna som Dark Tranquillity och Amon Amarth kunde man inte bli annat än besviken. Förvisso hade det varit kul för gamla tiders skull att se bröderna Cavalera på fredagen, men jag är för lat för att resa till Göteborg för att hoppas få se nån låt av Sepultura dras av.

Och nu har Opeth ställt in. Arrangören basunerar dock glatt ut på hemsidan att inga mindre än Satyricon ersätter... jaha. Vilken grymhet, varför varför varför kunde inte Nightwish ställt in istället (varför är de ens med är ju också en berättigad fråga)? Nåja Converge ska fortfarande spela och det lär bli något utöver det vanliga. Jag hoppas att Dark Tranquillity drar av några godingar också och förhoppningsvis bjuder Amon Amarth på en stilstudie i headbanging. Finntroll blir säkert en intressant liveupplevelse de med. Har man lite tur kanske In Flames och Soilwork spelar något tidigt alster med, men förmodligen blir det bara Kent Metal av alltihop. Fy fan.

Inga kommentarer: