söndag 29 juli 2007

Som ett TV-avsnitt


Homer säger det bäst i början av filmen: ”Why pay to see something that you can see for free on TV?” Det är lite så jag känner när jag lämnar biografen. Man känner igen dramaturgin, man har hört skämten förut (åtminstone känns det så) och till min besvikelse så blev jag inte överraskad. Det var som vilket TV-avsnitt som helst. TV-serien tappade sin charm för mig för ungefär 5-6 år sedan. Efter att slaviskt tittat varje dag efter skolan på högstadiet tröttnade jag som man gör när någonting blir urvattnat och gammalt.



Konceptet må inte hålla på vita duken men jag måste ändå dra på läpparna vid flera tillfällen och precis som med TV-serien så finns det de där lysande passagerna som jag bara måste älska. Spiderpig-melodin kommer jag t.ex. att gå och nynna på flera dagar framöver.

3/5

Inga kommentarer: